Ulotka reklamowa to doskonała forma przekazu informacji oraz zaprezentowania oferty danego przedsiębiorca. Jest rozwiązaniem pośrednim między wizytówką zawierającą jedynie dane kontaktowe a droższym i bogatym w treści folderem reklamowym. Choć obecnie dużą popularnością cieszy się reklamowanie swoich usług w sieci, ulotki wciąż są sprawdzonym sposobem na zdobycie nowych klientów oraz wzbudzenie zainteresowania.
![projekt ulotek](http://drukarniamagenta.pl/wp-content/uploads/2017/03/projekt-ulotek.jpg)
Jak zaprojektować ulotki?
Aby stworzyć jedyny w swoim rodzaju projekt odpowiadający wszystkim potrzebom danego przedsiębiorstwa klient może skorzystać z możliwości, jakie dają programy graficzne lub udać się po pomoc do profesjonalistów. Oczywiście lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy fachowców, którzy podobne zlecenia realizują praktycznie codziennie. Na podstawie ścisłych wytycznych i określonych preferencji stworzą jedyne w swoim rodzaju ulotki, które w atrakcyjny sposób przedstawią daną ofertę czy produkt.
Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu ulotek?
Projekt ulotek reklamowych powinien być przejrzysty i czytelny, a jednocześnie atrakcyjny. Musi uwzględniać najważniejsze potrzeby reklamodawcy, a przede wszystkim przykuwać uwagę. Ważne jest więc nie tylko rozplanowanie graficzne, ale także sam tekst i zdjęcia, które już na pierwszy rzut oka mają wskazywać na ofertę, przedstawiać jej zalety i wzbudzać zainteresowanie potencjalnych klientów. Tekst nie może być zbyt długi, powinien być zwięzły, stworzony przy użyciu prostych słów, wzbudzać zainteresowanie i zapadać w pamięć.
Ile kosztuje druk i projekt ulotek?
Cena za świadczone przez grafików usługi jest kwestią indywidualną firmy i zależy także od ilości materiałów dostarczonych przez klienta. Ma on możliwość samodzielnego zaprojektowania ulotki i oddania jej do wprowadzenia poprawek oraz późniejszego przekazania do druku lub zlecić całość pracy grafikom, czasem dostarczając jedynie własne zdjęcia. Cena uzależniona jest więc od stopnia skomplikowania, formatu i materiałów wykorzystanych przy tworzeniu ulotek.
Firmy gdzie można zlecić stworzenie projektu ulotek:
Projekt ulotek Warszawa www.legrafik.pl
Projekt ulotek Kraków www.grafpa.pl , www.gomeo.com
Projekt ulotek Wrocław www.kompilo.com , www.2ez.pl
Obecny rozwój technologii pozwala na naprawdę wiele. Przykładem są wszelkie techniki nanoszenia druku. Mało kto wie, że druk cyfrowy to jedna z najbardziej popularnych metod druku. Dlaczego? Bo dzięki niej można sobie pozwolić na druk małoformatowy, często używany w np. produkcji materiałów typowo reklamowych. Można zaliczyć do nich wizytówki, ulotki, etykiety, broszury, katalogi, nadruki.
Współczesne maszyny w druku cyfrowego pracują zgodnie z technologią elektrofotograficzną (inaczej laserową). Oznacza to, że zamiast typowej matrycy tego rodzaju sprzęt wykorzystuje specjalistyczny cylinder, znany w węższych kręgach jako fotoreceptor. Maszyna pokryta jest odpowiednią warstwą światłoczułą, która dzięki wiązce laserowej tworzy jeszcze nie wywołany obraz. Dopiero za pomocą tonera maszyna nanosi obraz na specjalnie przygotowany nośnik, taki jak folię lub papier, a następnie zespala go termicznie.
Wykonane tą metodą wydruki pozwalają na natychmiastową dalszą obróbkę. Ponadto mogą być realizowane w atrakcyjnych cenach nawet przy bardzo niskich nakładach. Można wykorzystać druk cyfrowy do przeróżnych projektów o różnych gramaturach. W dodatku technologia druku cyfrowego pozwala na wykorzystanie personalizacji - czyli na druk kolorowy lub na umieszczanie na wydrukach konkretnych danych. Jakość i szybkość wydruków cyfrowych jest obecnie coraz lepsza, na miarę druku offsetowego.
Drukarnia cyfrowa to ta prostsza technika druku. Trzeba powiedzieć, że drukowanie w technologii offsetowej jest o wiele bardziej skomplikowane. Projekt graficzny musi być wcześniej naświetlony najczęściej na fotonaświetlarce i na blachach drukarskich. Każda blacha to odpowiednio jeden z kolorów CMYK. Następnie blachy umieszcza się w maszynie i odpowiednio pozycjonuje. Specjalista nakłada farbę drukarską i dopiero wtedy może zacząć drukować pierwszą kopię projektu, jednak najczęściej po skończonej pracy wyrzuca je do śmieci, bo ciężko o idealny wydruk za pierwszym razem.
To właśnie dlatego drukarz najpierw ogląda pierwsze kopie i wprowadza poprawki, czyli korektę kolorów (jeśli klient chce druk kolorowy), pasowania i reszty ustawień. Całościowy proces jest dość czasochłonny, choć z drugiej strony wszystko zależy od sprzętu. Nowoczesne maszyny offsetowe automatyzują wszystkie te kroki, jednak w nieco starszych modelach wszystko od początku do końca trzeba wykonywać ręcznie.
Warto dodać, że zanim maszyna zacznie dobrze drukować, to drukarnia offsetowa musi często wydrukować nawet kilkadziesiąt kopii jednego materiału. Przekładając to na koszta uruchomienie procesu druku offsetowego to dość spory wydatek.